همه چيز در مـورد تور استانبول نوروز 99

۱۸ بازديد

همه چيز در مـورد تور استانبول نوروز 99

 


هنوز وقـت زيادي تا نوروز باقي مانده ولي تب و تاب سفرها را از اين حالا مي توان مشاهده كرد. اشـخاصي كه قصد مسافرت خارجي دارند از حالا به دنبال پيدا كردن مقاصد مورد نظـر شان مي باشند و هميشه يكـي از برتريـن مورد ها، كشورهاي همسايه مي باشند . چنان چه مقصدي تمايل داريـد كه سليقه همه اعضاي خانواده را پوشش دهد، تور استانبول نوروز 99 مي تواند يك گزينش عالي باشد. 
با دقت به نزديكـي مسافت، سالانه مسافران بيشتري از ايران به سمت اين شهر مي روال و هر يك روشي براي سفر خود دارند: اتوبوس هاي vip، قطار، خودروي فردي و اما خطوط هوايي. چنان چه براي اوليـن بار به اين شهر سفر مي نماييد يا چنان چه مي خواهيد سفري راحت و بدون دغدغه داشته باشيد، خوب است از خدمات دستگاهها گردشگري استفاده نماييد . در اين حالت، همه هماهنگي به دست كساني خواهد بود كه تجربه اي زياد در اين كار دارند و شما تنها بايد اسناد ضـروري را در اختيارشان بگذاريد. آژانس هاي مسافرتي پكيج هاي گوناگون ي را در اختيارتان مي گذارند كه مي توانيد از ميـان آن ها يك مورد را گزينش نماييد . در اين پكيج ها فهرستي از هتل ها را مشاهده خواهيد كرد. اغلب اين فهرست حاوي هتل هاي 3 تا 5 ستاره مي شود . گزينش نوع هتل بستگي به سليقه و بودجه تان خواهد داشت. چنان چه از مكان هاي لوكس لذت مي بريد، خوب است 5 ستاره ها را گزينش نماييد و چنان چه تجمل چندان براي تان با ارزش نيست و ترجيح مي دهيد بيشتر بودجه را صرف گشت و گذار نماييد ، هتل هايي با هزينه هاي بهـتر نيز در ليست وجود دارند. در وهله بعدي بايد پروازتان را گزينش نماييد . بسته به مقصد مورد نظـر ، يك يا چند ايرلاين خارجي و داخلي به شما توصيه داده مي شود . طبيعتا هزينه سفر با ايرلاين هاي ايراني كمتر خواهد بود. طول مدت پرواز حدودا سه ساعت و سي دقيقه خواهد بود. خوشبختانه براي سفر به استانبول نيازي به اخذ ويزا نمي بـاشد و دارا بودن يك پاسپورت معتبر كفايت مي كند . در سفرهاي گروهي خدمات ديگري هـم به شما عرضه مي گـردد كه از جمله آن ها مي توان به ليدر فارسي زبان، ترانسفر فرودگاهي و بيمه سفر اشاره كرد.

 

معرفي تور استانبول نوروز 99


همـان طور كه گفتيم استانبول شهر ويژه اي است. اين شهر را پايتخت گردشگري تركيه مي دانند و سالانه گردشگران بيشـتر از همه دنيا به آن سفر مي كنند. قسطنطنيه يا كنستانتين قديم كه تاكنـون هم شكوه تاريخي آن به چشم مي خورد يكـي از قطب هاي گردشگري و سرگرمي در آسيا است. اما اين شهر دو قاره اي است. نيمي از آن در آسيا و نيم ديگر در اروپا قرار دارد. بيشتر شهروندان براي رفتن از اين يك قسمـت به قسمـت ديگر با كشتي از روي تنگه بسفر گذر مي كنند كه اين خود يكـي از جاذبه هاي شهر حساب مي شود . شب ها كشتي هاي تفريحي از روي كانالي كه درياي مشكي و درياي مرمره را به هم متصل مي كند گذر مي كنند و مسافران خواهندتوانـست نورپردازي زيباي شهر را مشـاهـده كنند. 
يكـي از تفريحات ما ايراني ها در سفر، خريد كردن است. استانبول به خوبي اين حس را ارضا خواهد كرد. مراكز خريد زياد اين شهر كه بعضا هزينه هاي مناسبي هـم دارند، محصولات خيلي متنوعي را عرضه مي كنند كه از جمله آن ها مي توان به پوشاك، شكلات و اما قهوه اشاره كرد. چنان چه حال و هواي سنتي را مي پسنديد، بازار سنتي يا گرند بازار را از دست ندهيد. جايي كه انگار تاكنـون رد پاي امپراتوري عثماني و رونق تجارت آن عصري را در خود دارد و پر از عطر ادويه هاي گران هزينه است. 
همه تا ميزاني با بناهاي تاريخي اين شهر آشنا هستيم. مسجد ايا صوفيه كه نماد شهر حساب مي شود ، در سـال 537 به وسيـله امپراتور بيزانس تهيـه شـده است و در ابتدا به عنوان يك كليسا از آن استفاده مي شد. قطعا گنبدهاي اين بنا را در عكس هاي شهر مشاهده نمـوده ايد. مسجد سلطان احمد يا مسجد آبي هـم يكـي ديگر از زيبايي هاي استانبول است كه كاشي هاي آبي رنگ آن هوش از سرتان مي برند. 
كاخ توپكاپي هـم يكـي ديگر از جاذبه هاي گردشگري استانبول است و كه يكـي از شاهكارهاي معماري دنيا هـم محسوب مي شود . اين كاخ در قرن ۱۵ تهيـه شـده و به درياي مرمره و تنگه بسفر مشرف است. محدود كاخ خيلي بزرگ است و براي بازديد از آن بايد وقـت ضـروري را در نظـر بگيريد. كاخ دلمه باغچه هـم يكـي از مجلل ترين بناهاي استانبول است. گفته مي گـردد ۱۴ تن روكش طلا در تهيه اين قصر به كار رفته است. سبك معماري اين گروه هم سبك و سياق شرقي و عثماني دارد  هم حال و هواي اروپاي كلاسيك در آن به چشم مي خورد. در تور استانبول نوروز 99 غذاهاي خياباني را از دست ندهيد. اقسام و اقسام كباب ها، نان هاي محلي، سبزيجات و اما از باقلواي مشهـور شهر هم كه نمي توان گذشت!

منبع: تور استانبول نوزروز 99

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.